Specialiseret rengøring skaber et bedre indeklima, og et rent og sundt arbejds- og opholdsmiljø skaber de bedste betingelser for alle. Hos DVDMV tilbyder vi desinficering af alle indendørs områder, så du kan holde bakterierne fra døren.

Det er essentielt for enhver virksomhed og institution at kunne tilbyde medarbejdere, borgere og kunder et rent og sundt miljø at opholde sig i. Det gælder uanset, om det er på kontoret, i firmabilen, boligforeningen eller i de erhvervsejendomme, du lejer ud; regelmæssig desinficering er en god investering.

Hos DVDMV får du effektiv og grundig erhvervsrengøring, og vi desinficerer, hvor der er brug for det – for eksempel på kontorer, toiletter og baderum eller i storkøkkener, på klinikker, skoler og andre offentlige institutioner – og vi gør det i det omfang, det er nødvendigt.

Vi tilbyder blandt andet:

– Desinficering af hele kontormiljøer.

– Desinficering af specifikke arbejdsstationer.

– Desinficering af enkelte dele på arbejdsstationer, fx skærm, tastatur og mus.

– Desinficering af større kontormaskiner.

– Desinficering af dørhåndtag og trappegelændere.

– Desinficering af biler indvendigt.

– Desinficering af boliger, fx ved fraflytning.

Har du andre ønsker til desinficering, skal du ikke holde dig tilbage med at spørge. Vi kan som udgangspunkt rengøre og desinficere alle indendørs områder, og vi er altid klar til at gå i dialog om en given opgave.

Hvad er forskellen på rengøring og desinfektion?

Bruger du allerede ressourcer på at gøre rent – eller få gjort rent – på arbejdspladsen, klinikken eller institutionen, og er du usikker på, om det er nødvendigt at øge hygiejnen med desinficering? Der kan være flere gode grunde til at vælge den løsning, da der er stor forskel på rengøring og desinficering.

Rengøring er en proces, der flytter på bakterierne. Støvet forsvinder, og det samme gælder med skidt og snavs, og derfor forhindrer processen en opformering af mikroorganismer – men der sker ikke et decideret bakteriedrab.

Grundlæggende kan man sige, at rengøring er visuelt. Det er en proces, der er nødvendig for at holde ethvert givent område rent og pænt i dagligdagen, og det er rigelig hygiejne i mange tilfælde. Særligt når overfladerne er glatte, jævne og vaskbare, er det nemt at gøre grundigt rent.

Desinfektion er en helt anden proces, og her er målet at inaktivere, dræbe og fjerne bakterier og mikroorganismer, der kan give anledning til smittespredning. Bakterierne gemmer sig især på steder, der berøres ofte og af mange mennesker, ligesom de har gode kår, hvis fladen ikke er glat og jævn.

På arbejdspladsen kan det være en god idé at desinficere skærme, tastaturer og mus, ligesom dørhåndtag, trappegelændere, lyskontakter og andre områder, der berøres jævnligt af de ansatte, med fordel kan desinficeres. Det samme gør sig gældende på toiletter og baderum, ligesom personalekøkkenet ikke tager skade af en omgang.

 

Rengøring er alles ansvar – men vi hjælper gerne til

Når man er fælles om at dele en arbejdsplads, er man også fælles om ansvaret for at holde kontoret og fællesområderne pæne og rene; rengøring og oprydning skal nemlig prioriteres, hvis du vil undgå et dårligt indeklima.

Er der meget støv i luften, kan både medarbejdere og kunder opleve irritation i øjne, næse og luftveje, ligesom et højt indhold af støv kan give grobund for infektioner i luftvejene, træthed, hovedpine og koncentrationsbesvær. Alt sammen ting der kan medføre flere arbejdsdage og lav effektivitet blandt medarbejderne. Den bedste måde at komme problemerne til livs er ved at holde et højt niveau for rengøringen – støvet skal væk.

Andre ting, der kan medføre gener, er kemikalier, parfume og duftstoffer i luften, og derfor er det vigtigt, at de rengøringsmidler, der anvendes, hverken indeholder parfume, organiske opløsningsmidler eller andre skadelige kemiske stoffer – og det gør de naturligvis ikke hos DVDMV.

På arbejdspladsen er det jeres fælles ansvar at sørge for, at oprydningen er på plads, så der er gjort klar til rengøringspersonalet, når det kommer; det er ikke muligt for os at komme godt omkring i alle kroge på den afsatte tid, hvis der ikke er ryddet op.

Har I brug for hjælp til at lægge en plan for oprydningen, hjælper vi jer naturligvis gerne – vi skal alligevel have en snak om jeres behov for rengøring, så vi sammen kan udarbejde en detaljeret rengørings- og desinficeringsplan.

 

Daglig rengøring vs. hovedrengøring

Når du får professionel hjælp til erhvervsrengøring og desinficering, er det vigtigt at huske, at der er stor forskel på daglig rengøring og hovedrengøring.

Den daglige rengøring er de områder, vi – som navnet antyder – gør rent på daglig (eller ugentlig) basis. Som udgangspunkt lægger vi en plan for, hvilke lokaler og områder der rengøres på de forskellige dage, så vi er enige om arbejdsgangen.

Daglig rengøring omfatter blandt andet:

– Udluftning

– Tømning af papirkurve og affaldsbeholdere

– Aftørring af borde og andre vandrette flader

– Aftørring af kontaktsmittepunkter

– Støvsugning

– Gulvvask

– Rengøring af toiletter

– Desinficering efter aftale

Derudover er der andre rengøringsopgaver, som kan være omfattet af den kontinuerlige arbejdsplan, men som ikke udføres hver dag.

Det kan blandt andet være:

– Aftørring af reoler

– Aftørring af hylder

– Afstøvning af radiatorer

– Afvaskning af døre

– Aftørring og støvsugning af stole

Med udgangspunkt i ovenstående eksempler udarbejder vi en detaljeret rengøringsplan, og vi fylder naturligvis på efter dine ønsker, så rengøringen stemmer overens med de krav, du og dine medarbejdere har.

Udover den daglige rengøring er der den såkaldte hovedrengøring. Det er opgaver, som både kræver flere timer og som ikke skal løses på daglig eller ugentlig basis.

Her kan der blandt andet være tale om:

– Rengøring af lysarmaturer

– Rengøring af ventilationskanaler

– Aftørring af lodrette flader som vægge, tavler etc.

– Tæpperens

– Afvaskning af paneler, karme og vinduesrammer

– Afvaskning af ovn, køleskab og køkkenskabe

Som med den daglige rengøring er hovedrengøringen en individuel plan, vi sammen lægger, så du får gjort rent på lige præcis de områder, der trænger hos dig. Det er ikke nødvendigt for os at lave en plan, der går langt ud i fremtiden – du kan bruge vores hjemmeside til at bestille ekstra rengøring, når du har brug for det.

 

Erhvervsrengøring – på kontorer og arbejdspladser

Et rent arbejdsmiljø er essentielt for medarbejdernes trivsel på arbejdspladsen, og hos DVDMV yder vi hver dag vores bedste for, at du kan møde ind til en grundigt rengjort arbejdsplads, der er desinficeret efter dine behov.

Vi støvsuger, vasker gulve, aftørrer borde og stole, rengør personalekøkkenet og ordner alt, hvad der ellers er aftalt i rengøringsplanen; sådan en laver vi nemlig sammen med dig, så vi har helt klare aftaler om, hvad der skal gøres rent, og hvornår det skal ske.

Vi har et fast mandskab, der passer vores erhvervskunder, og derfor møder du de samme medarbejdere dag efter dag. På den måde sikrer vi, at du får høj service og god kvalitet hver gang.

 

Klinikrengøring – når hygiejnen skal være ekstra høj

Hos DVDMV klarer vi alle former for erhvervsrengøring; også på din klinik. Ved klinikrengøring er der høje krav til hygiejnen, så infektioner og smittefare undgås, og vi lever naturligvis op til dem alle, så både du og dine patienter kan møde ind til en ren og bakteriefri klinik. Hver dag, hele året.

Vi tilbyder professionel rengøring af lægeklinikker, tandlægeklinikker, kirurgiske klinikker etc., og vi har særligt fokus på at desinficere de områder, der ofte gemmer på mange bakterier; dørhåndtag, gribeflader, gelændere og naturligvis toiletter og eventuelle baderum.

Vi servicerer både private og offentlige klinikker, og i samarbejde med dig laver vi en detaljeret plan over arbejdsopgaver, rækkefølge og tidspunkt – det er dig, der bestemmer omfanget af vores arbejde.

 

8 gode råd til hygiejne på arbejdspladsen

God hygiejne er altafgørende for arbejdsmiljøet og indeklimaet. Smitsomme sygdomme spreder sig, når mange mennesker opholder sig på samme sted – via hænder, kontaktpunkter, overflader og gennem luften – og derfor kan du med fordel hjælpe dine medarbejdere med at opretholde en fornuftig hygiejne.

Vi har samlet 8 gode råd, du kan give videre:

1) Vask hænder

Du skal ikke vaske hænder i tide og utide, men det er godt at have retningslinjer for, hvornår du vasker dine hænder; inden du spiser, efter toiletbesøg og hvis du har nyst i hænderne eller pudset næse.

2) Desinficer 

Der skal ikke sprøjtes med desinficerende midler på hele kontoret efter endt arbejdsdag, men du og dine kollegaer kan med fordel desinficere ting, der berøres ofte – også selvom de ikke ser beskidte ud. Det gælder eksempelvis tastaturer, skriveborde og telefoner og særligt, hvis de deles mellem flere medarbejdere.

3) Brug håndsprit

Håndsprit kan aldrig erstatte håndvask, men hvor det ikke er muligt at vaske hænder, kan håndsprit medvirke til at holde bakterieniveauet nede – det gælder for eksempel i kantinen, i receptionen eller i mødelokalet. Men husk, at håndsprit ikke virker på beskidte eller våde hænder, og ikke mindst at håndvask altid er at foretrække.

4) Nys ikke ud i luften

Mange sygdomme spredes via luften, og derfor bør du aldrig nyse eller hoste ud i luften. Det bedste er at bruge et engangslommetørklæde, du kan smide i skraldespanden efterfølgende, men har du ikke sådan et i nærheden, kan du bruge albueleddet eller overarmen. Kommer du til at nyse ned i hænderne, er det vigtigt, at du vasker dem efterfølgende.

5) Hold sygdom hjemme

Det er klart, du gerne vil passe dit arbejde, men hvis du fejler noget, der er smitsomt, kan du skåne dine kollegaer ved at blive hjemme – selv ikke god hygiejne kan stoppe en aggressiv influenza fra at smitte.

6) Ryd op

De fleste arbejdspladser har eksterne rengøringsfolk tilknyttet – eller i hvert fald skemalagt rengøring – og hvis der ikke er ryddet ordentligt op, kan der ikke gøres ordentligt rent. Det er dit ansvar at fjerne affald og rod fra skrivebordet, ligesom det er en stor hjælp, hvis borde og stole står på deres pladser.

7) Luft ud

Det kan være svært at huske i årets kolde måneder, men det er en god idé at lufte ud på daglig basis – både på kontoret, klinikken og i institutionen. Den mest effektive måde at lufte ud på er ved at lave kortvarigt gennemtræk.

 

Tillid og respekt er nøgleordene

Hos DVDMV bygger vores rengøringskoncept på individuelle løsninger, og det betyder, at vi kan varetage alle former for rengøringsopgaver – både store og små – vi tilpasser dem nemlig til dig.

Overlader du kontorlandskabet, ejendommen eller værkstedet til os, kan du være 100% sikker på, at vi yder vores bedste hver gang. Vi ved, at erhvervsrengøring er et spørgsmål om tillid, og det kan du have til os; vi passer på vores medarbejdere og sørger for løbende efteruddannelse og forebyggelse af arbejdsskader, så den enkelte kan møde glad på arbejde hver dag. Det er vigtigt for os, og det er vigtigt for dig – arbejdsglæde er nemlig altafgørende for et godt resultat.

Tillid er det ene nøgleord hos DVDMV, det andet er respekt. Vi har respekt for kunden, for hinanden og for arbejdet. Rent menneskeligt kommer det til udtryk i en medarbejderstab, der trives indbyrdes og sætter pris på deres arbejde, mens det rent praktisk kommer til udtryk gennem vores grundige arbejde og de produkter, vi bruger, når vi gør rent; vi har nemlig også stor respekt for miljøet.

Miljøvenlige rengøringsprodukter er et essentielt udgangspunkt for et godt indeklima, ligesom det er altafgørende, at vi ikke udsætter hverken dine eller vores medarbejdere for farlige kemikalier under og efter rengøringen.

 

Erhvervsrengøring og desinficering – kan det betale sig?

Tvivler du på, om det for alvor kan betale sig at investere i et professionelt rengøringsfirma, der kan klare den daglige rengøring og desinficering på din arbejdsplads? Der er flere gode grunde til, at netop dét er en god idé:

1) Dine medarbejdere er ikke ansat til at gøre rent – det er vores til gengæld.

2) Rengøring er et spørgsmål om indeklima – det handler om helbred, hygiejne og velvære.

3) En ren virksomhed er et stærkt signal at sende – både til kunder og medarbejdere.

Det er allerede bevist, at grundig rengøring er en investering, der har målbar effekt på effektiviteten og sygedagene blandt dine medarbejdere, og hvis du vil undgå støv, snavs og bakterier, bør du overlade rengøringen til professionelle – til nogle der ved, hvad det drejer sig om.

Et sundt og rent indeklima har flere fordele:

1) De ansatte har færre sygedage.

2) De ansatte oplever mere energi.

3) En ren arbejdsplads giver større arbejdsglæde.

Er du nervøs for at miste grebet om rengøringen, hvis du overlader den til en ekstern virksomhed, kan du være helt rolig. Hos DVDMV tilrettelægger vi naturligvis rengøringen i tæt samarbejde med dig, og vi udfører vores opgaver på tidspunkter, hvor det er til mindst gene for dig og dine medarbejdere.

 

Hvad koster professionel erhvervsrengøring?

Uanset hvordan vi vender og drejer det, er kvaliteten af vores arbejde det afgørende punkt for et godt samarbejde med kunden. Vi går gerne de ekstra skridt, der skal til for at løse opgaven til fuld tilfredshed, og den gode service er vigtig for os.

Kvaliteten er naturligvis også essentiel for dig, men det er prisen også – det ved vi. Som med så mange andre ting her i livet, hænger pris og kvalitet sammen, når det kommer til rengøring, men det betyder ikke, at professionel erhvervsrengøring er dyrt. Vi mener nemlig, at man kommer langt med de rigtige mennesker, de rette produkter og en god indstilling, og derfor er det lykkedes os at sammensætte en løsning, hvor vi kan tilbyde høj kvalitet til en skarp pris.

Vi tilbyder blandt andet:

– Erhvervsrengøring efter individuel plan.

– Hovedrengøring efter individuel plan.

– Desinficering efter aftale.

– Rengøring efter renovering.

– Flytterengøring.

DVDMV dækker hele Storkøbenhavn og de omkringliggende områder indenfor en radius af 30 km., og transporten er inkluderet i prisen. Den specifikke pris på rengøring af lige præcis din virksomhed, kan vi ikke give dig, før vi har talt med dig. Du er velkommen til at ringe og lave en aftale – alternativt kan du bruge vores online bookingsystem, hvor du kan lave en aftale med udgangspunkt i antal kvadratmeter.

Det er enkelt og effektivt at bruge DVDMV, og sådan skal det være!

 

Kan alle bestille rengøring på nettet?

Tillid, respekt og pålidelighed er nøgleordene hos DVDMV, men vi er naturligvis ikke det eneste rengøringsfirma, der leverer en god service til en skarp pris – så hvad adskiller os fra de andre; hvorfor skal du vælge DVDMV?

Det skal du, fordi det er nemt.

Vi har udviklet et online bookingsystem, der gør det let, enkelt og ligetil at bestille rengøring og desinficering, og det gælder uanset størrelsen på din virksomhed – og systemet kan bruges af både nuværende og nye kunder. Fordelen ved online booking er blandt andet, at du ikke skal tilpasse din telefontid efter vores åbningstider; du kan bestille, når som helst og hvor som helst. Samtidig lader du dig ikke overtale til mere omfattende ellers dyrere løsninger, end du havde besluttet på forhånd, og du får en unik mulighed for at afprøve vores kompetencer uden at lave en længerevarende aftale.

Hvilke former for rengøring kan du så bestille på nettet?

Svaret på det spørgsmål er helt enkelt: Alle. Du kan bestille tid til enhver given rengøringsopgave. Det kan være en enkelt rengøring af kontorlandskabet, fordi dit eget personale holder ferie, en desinficering af firmabilerne eller det kan være en ordentlig omgang forårsrengøring, du har brug for. Måske vil du gerne prøve DVDMV på uforpligtende vis, eller måske leder du efter en virksomhed, der tilbyder en fast rengøringsplan til en skarp pris. Mulighederne er uendelige – du skal bare gå ind på hjemmesiden og bestille.

Vil du gerne lave en fast rengøringsaftale, men er du usikker på, hvor mange timer der skal sættes af, så skal du endelig ikke fortvivle. Du bestiller bare den første rengøring, og så udarbejder vi i fællesskab en rengøringsplan den første gang, vi kommer.

 

Hvor ofte skal der gøres rent?

Det findes ikke en tommelfingerregel for, hvor ofte og hvor meget der skal gøres rent i en virksomhed. Driver du en produktionsvirksomhed, sviner du sikkert mere, end hvis du står i spidsen for et kontorlandsskab med egne køkkenfaciliteter. Har du en fødevarevirksomhed, er der stramme krav til rengøringen, og det samme er gældende, hvis du har en læge- eller tandlægeklinik, hvor god hygiejne er essentielt.

Skal vi alligevel give et fingerpeg om, hvor ofte der skal gøres rent, handler det om, at indeklimaet skal være så tilpas godt, at der ikke opstår gener for hverken personale, kunder, patienter eller klienter. Støv og snavs skal holdes på et passende lavt niveau, og de anvendte rengøringsmidler skal være fri for kemikalier og parfume.

Det bedste, du kan gøre, hvis du vil sikre dig et godt indeklima, er at udarbejde en rengøringsplan, hvor de enkelte opgaver beskrives både med omfang og ugedag. Kan du ikke selv lave planen, byder vi gerne ind med vores ekspertise, så vi i fællesskab kan sørge for et sundt arbejdsmiljø til dig, dine medarbejdere og eventuelle besøgende på arbejdspladsen.

Vælger du DVDMV som din rengøringspartner, har du mulighed for at tilrettelægge rengøringen præcis, som det passer bedst. Vi kan håndtere den daglige rengøring, vi kan udvide med ekstraopgaver på ugentlig basis, og vi kan også klare hovedrengøringen eller den nødvendige rengøring efter et stort arrangement. Kort og godt: Vi klarer alle rengøringsopgaver – store og små – og du er garanteret en høj service, god kvalitet og professionelle rengøringsfolk, der altid møder med et smil på læben.

 

Bagom Det Var Det Min Ven

DVDMV er en international rengøringsvirksomhed med base i København, og vi har mange års erfaring med både rengøring og desinficering. Hver og en af medarbejderne hos DVDMV arbejder ihærdigt og professionelt og med stor forståelse for de mange forskellige opgaver, vi møder på daglig basis – her passer vi på hinanden, på dine lokaler og på miljøet.

Faglig stolthed er kendetegnet for DVDMV, og vælger du os som dit rengøringsfirma, får du en seriøs samarbejdspartner, der går til opgaven med omhu og stor professionalisme uanset størrelsen på din virksomhed. Loyalitet, ærlighed og kvalitet er de ord, der bedst beskriver vores måde at samarbejde med kunderne på, og vi lytter altid opmærksomt til dine behov, så vi sammen kan skræddersy en løsning specifikt til din virksomhed.

Vi klarer rengøring og desinficering i alle former for virksomheder, ligesom vi også kan desinficere firmabiler, så du kan komme sikkert og rent fra A-B. Vil du høre mere, så tøv ikke med at kontakte os – vi har altid tid til en gratis og uforpligtende snak om rengøringen i din virksomhed.

Book online direkte

LAV EN AFTALE


Vi har gjort det nemt at booke. Vælg din dato, angiv antal kvm og foretag en online booking

Loading...